Monday, May 29, 2017

Cukuplah Aku & Familyku Cukup Makan, Cukup Pakai...

Cukuplah Aku & Familyku Cukup Makan, Cukup Pakai...

Hidup ni hanya sekali, jadi enjoy lah sebelum hidup pergi..

Betul ke?



Memang kita semua nak enjoy. Kalau boleh nak hidup relaks2, tanak usaha. Nak makan pun, harap ada depan mata. 

Kat syurga ada semua tu ok.. kat dunia ni memang tempat susah-payah.

Kalau ikutkan duit gaji saya & suami dah untuk kami anak beranak. Boleh lah simpan sikit-sikit. Dah cukuplah, at least tak meminta

Kalau ada orang susah ke minta tolong, ku kirim doa..  Dah cukup bagus la tu

Sampai lah berkenalan dengan mentor bisnes, di iReach yang serius bisnes, sampai berhenti kerja sebagai engineer sebab lahirkan anak istimewa, kudung kakinya semasa dilahirkan. Dah belanja kaki palsunya saja dah berpuluh-puluh ribu, mana nak cekau duit kan?

Tak pernah terfikir sampai tahap tu. Sampai bila nak hidup cukup-cukup untuk family kita saja?

Kalau tiba-tiba ada emergency kesihatan & perlukan belanja banyak, mana nak carik? 

Sebab itulah saya sanggup bertungkus-lumus bangunkan bisnes Shaklee saya. Biarlah sekarang family saya masih sihat, masih ok.. Harap sangat Allah kurniakan kesihatan pada kami sampai bila-bila.

Tapi, sekarang kalau ada orang minta bantuan kewangan pun, dah boleh hulur. Tak sikit, banyak... Alhamdulillah dah mampu menyumbang.

Bukankah dengan banyak memberi, Allah bagi kita lagi banyak.

Buangkan mindset nak hidup selesa kita saja. Di luar sana, banyak lagi yang perlukan pertolongan. Siapa lagi nak tolong mereka kalau bukan kita yang ada upaya ni?

_______________________________________________________________ Saya merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda. Hubungi saya agar saya boleh bantu anda dan keluarga anda lebih sihat. Saya juga akan menyediakan jadual pengambilan vitamin dan konsultasi percuma berkaitan produk Shaklee yang sesuai untuk anda

No comments:

Post a Comment